pondělí 30. listopadu 2009

Byl jsem na Ben Nevisu, cesta Tower Ridge, nejdelší zimní cesta v UK, 600m poctivýho lezení, sem hotovej, ale zážitek super, počasí vyšlo na jedničku!! Fotky později, na to už teď nemám sílu..

Cesta vede přes tři velký věže (Towers) a ta poslední už je součást vrcholový planiny. Začíná se někde kolem 700 metrů nad mořem a končí se v 1344 metrech. Počasí nám vyšlo nad očekávání, celý den víceméně jasno, škoda, že se leze ve stínu :-) Až k večeru se nám tam nasunul takovej černej mrak, což teda můj postup ještě urychlilo :-)

A jak to teda vypadalo? Lezl jsem s Neilem a vypadalo to asi tak, že jsme se v neděli večer asi v 10 rozhodli vylízt Tower Ridge, takže potom ještě zjistit aktuální podmínky a tak a nakonec sem šel spát asi v půl druhý, ve tři už sem vycházel a v šest jsme byli na parkovišti pod severníma stěnama (ve skutečnosti je to ještě dvě a půl hodiny pochodu pod severní stěny). V devět jsme začali lízt a v šest jsme byli na vrcholový pláni Ben Nevisu, Neil lezl první asi dvě pětiny cesty a já jsem se jenom vezl na druhým a protože pak už mi to přišlo nudný a hlavně jsme se pohybovali strašně pomalu a nahoře se mi spát nechtělo, tak sem zbytek tahal já. Fakt parádní lezení to bylo, asi tři dýlky byly v čistým ledu, zbytek spíš ve sněhu a hodně toho bylo mixový lezení po skále.

Celkem devět hodin lezení a potom 3 hodiny celkem dost svižnýho sestupu, kolem devátý jsme byli na parkovišti, zajeli jsme na Fish & Chips a v před jednou jsem už byl v posteli..

Fotky má, zatím jenom svoje, snad z Neila brzo dostanu i jeho..

Fotky: první dvě jsou pohledy do kopců směrem na sever od Ben Nevisu, třetí je pohled na Little Tower na dva lezce za náma










Žádné komentáře:

Okomentovat